Wednesday, July 8, 2009

SEMANGAT BARU....

Nur Aleeya Farhana dengan posing tersendiri

ni gbr kat dlm ERL otw go to KL dgn anak aku Nurin Alya

hi n selamat bersua kembali dalam blog aku yg x berapa nak aktif ni. actualy best jugak ada blog ni kita dapat share experince dgn kwn2...share problem, share mslah, share kenangan n mcm2 la...mmg dah lama aku x update blog aku ni...sory pd teman2 yg merindui criter aku(eh ada ke yg rindu yerk he he he...)aku sekarang ni tengah nak mencari semangat baru untuk menyambung semula pengajian aku yg tertangguh pd semester lepas...aku tguh satu sem. teman2 rapat yg mengenali mesti tau kan sebab musabab aku x bleh smbung study masa tu.tp tu x pela ada masa sesuai for sure i'll tell to u guys... sebab klau aku nak citer skrg mmg pjg...bleh buat novel rasanyer...au skrg ni cuba nak jd org yg lebih berfikiran positif, berinovatif, bersemangat n aktif dr semua segi. aktif x per jgn hyperaktif dahlaa kan. so for this sem, aku ambik 4 subjek je.aku rs mmg okla...insyaallah aku cuba buat yg terbaik utk sem ni & in future pny sem. bukan apa aku nak target at least dpt 3.3 pointer ms aku grade nnt. bleh ker yer...ishh risau btul la.at least second class upper. tujuan aku nak study ni mmg byk tujuan sebenarnyer...1st sbb dulu aku penah masuk uitm tp ngaji x abih (kt org utara)...sbb course yg aku belaja tu aku x minat n x bleh nak ikut...oops oops bukan aku x pandai yer(eei puji diri sndiri nmpaknyer)....tp aku x bleh ikut course yg aku belaja tu...so aku pon masukla politeknik...xperla poli pon janji tenang aku nak belaja...so bila dah grade thn 2001 tu aku sibuk nak kje...so x smbung blajar...sebab masa tu teringin sgt nak rs duit sdiri...bila dah keje plak sibuk nak further study sbb aku nak jd yg lebih baik dr segi karier n pikirkan masa depan...aku pon thn ni dah 3rd year kat uitm...so aku hrap n doa by2 pd Allah aku dpt menuntut ilmu dgn tenang n dpt terima ilmu yg diajar dgn baik. Insyaallah....tu la kan mesti seronokkkan klau ada degree bila dah grade nnt...bleh la apply kump. profesional plak...hrap2 impian aku nak jd yg lebih baik akan tercapai...skrg ni pon aku dah bersyukur dgn apa yg ada...syukurla aku dpt keje gomen...wpon pangkat mcm aku ni selalu kena tindas dgn org lain...xperla aku terima seadanyer...mgkin satu hari dia plak akan dpt balasan...mcm nila jd org bwhan...mcm jd org suruhan...smpaikan keje yg x termasuk dlm skop keje kita pon kena buat....aku mmg x suka klau org arahkan aku keje yg bukan bidang aku...mgkin ada yg sependapat dgn aku kan...apa2 pon aku rs mcm x sabar jer nak p kelas hari ahad ni...mesti best kan....hrap2 teman yg rapat dgn aku blehla ikut jejak lgkah aku...bukan apa nnt kita bleh apply keje baru sama2 mesti seronokkan...lebih2 lg mnla tau satu hari nnt ms tu aku dah jd duta kat United Kingdom ke...(tinggin nyer angan2 aku) bleh kita keje sama2 he he...kan best tu...aku ni mmg jenis mcm ni...x penah n susah nak rs dengki dgn org...melainkan ada org yg cari pasal dgn aku...klau kita buat benda yg baik why not kita ajak kawan2 kita sekali kan...mesti dapat pahala kan...n dah tentu Allah murahkan rezeki kat kita kan...Buat teman2 n keluarga tersayang n adik tersayang (adik aku yg bleh kt ensemla tp dah gemuks tu) harap2 doakanla sama2 kejayaan aku yer...aku ni tgh cuba nak jd org yg lebih bersemangat dari semua segi...bukan bab belajar je...dari bab bkerja...komitmen keluarga....RMRMRMRM lebih.....life target n yg penting aku nak target nak beli 2nd car aku MPV(he he tercapai ker yer)...skrg pon dah kira bagus brand kereta aku he he...tp aku rs aku xla menyombong ker berlagak ker dengki ke dgn org tp ada je org yg kdg2 x puas hati aku...knp la manusia ni mcm tu yer...susah la kan nak puaskan hati org...tp lantakla org nak ckap apa...aku tetap aku...

1 comments:

Krina said...

chaiyok... chaiyok....